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"Quienes aseguran que es imposible no deberían interrumpir a quienes estamos intentándolo.” Thomas Alva Edison.

eye

mostrando 12 sitios

Atelier Brancusi

Place Georges Pompidou París, Francia

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una joya

eye lo descubrió en mayo de 2011

me encanta, uno de mis favoritos

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Museum 'Insel Hombroich'

+49 2182/2094

Minkel 2 Neuss, Alemania

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la isla de hombroich

eye lo descubrió en junio de 2009

de revistarte.com/numero73/museo.html
A medio camino entre Düsseldorf y Colonia, cerca de Neuss y casi perdida en los paisajes del Bajo Rin, se esconde Insel Hombroich (la isla de Hombroich). Difícil de encontrar, pues como sus propios patronos proclaman “la magia no puede ser vendida, no debe ser una comodidad”, y simplemente su publicidad no existe.

El proyecto comenzó en 1982, cuando el coleccionista alemán Karl-Heinrich Müller compró la isla como inicio de la gran realidad en la que hoy se ha convertido. Su manifiesto se sigue resumiendo en tres palabras: arte, ciencia y naturaleza. En 1996, gracias a las ayudas federales, el sueño se materializó en la fundación que hoy sigue aplicando la máxima original.

Con el paso del tiempo la idea original fue evolucionando y se puede decir que actualmente Insel Hombroich es el compendio de tres grandes núcleos, independientes pero complementarios: Museum Insel Hombroich (la Colección Hombroich), Raketenstation Hombroich (el Campo de Misiles) y Langen Foundation (la Fundación Langen). El conjunto de las tres conforma el Kulturraum Hombroich (el Espacio Cultural Hombroich). Todas comparten una misma mirada hacia el futuro. Así, el pasado septiembre de 2004 se inauguró una nueva etapa en la Isla, la de los arquitectos del siglo XXI. Futuras realidades presentadas en la 6ª Bienal de Venecia que estarán firmadas por un largo etcétera, encabezado por Álvaro Siza, Frei Otto, Per Kirkeby, Daniel Libeskind y el autor del, hasta ahora, único pabellón construido: Tadao Ando.

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Storm King Art Center

+1 845-534-3115

Old Pleasant Hill Road Mountainville, Estados Unidos

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Uno de los museos mas impresionantes

eye lo descubrió en septiembre de 2007

una colección impresionante de escultara de los 60´s hasta hoy...David Smith ‚ Alexander Calder‚ Henry Moore‚ Louise Nevelson‚ ....en una finca diseñada por un paisajista con la idea de explotarse agricolamente y donde el paisaje cambia con el propio cultivo y explotación de los terrenos....es un lugar increible...a una hora de NY‚ un lugar idilico para pasear y pasar el dia‚ especialmnete en otoño.

merece la pena escaparse y hacer doblete con el DIA BEACON MUSEUM (11870.com/pro/56157) ‚ otro must al lado de NY y cerca de esta centro

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Sir John Soane's Museum

+44 20 7440 4263

13 Lincoln's Inn Fields Londres, Reino Unido

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casa-museo espectacular

eye lo descubrió en octubre de 2007

uno de los museos-casa más fascinantes que existen.

Soane was born in 1753‚ the son of a bricklayer‚ and died after a long and distinguished career‚ in 1837.
Soane designed this house to live in‚ but also as a setting for his antiquities and his works of art. After the death of his wife (1815)‚ he lived here alone‚ constantly adding to and rearranging his collections. Having been deeply disappointed by the conduct of his two sons‚ one of whom survived him‚ he determined to establish the house as a museum to which 'amateurs and students' should have access

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sin fotos + añadir

DeCordova Museum and Sculpture Park

51 Sandy Pond Rd, Lincoln, MA 01773

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excursion perfecta desde BOSTON

eye lo descubrió en mayo de 2009

The DeCordova Sculpture Park, encompassing 35 acres of rolling woodlands and lawns, is the largest park of its kind in New England (see Park Map). The Sculpture Park provides a constantly changing exhibition of large-scale, outdoor, contemporary American sculpture for 125,000 visitors each year. The Sculpture Park is open to the public every day of the year from dawn 'til dusk, and contains approximately 75 artworks at any given time (see Park Artists). Admission to the Sculpture Park is charged during Museum Gallery operating hours only (Tuesday through Sunday, 10 am to 5 pm). Admission to the DeCordova Campus (Sculpture Park and Museum jointly) is $12 for adults, $8 for seniors, students, and children ages 6-12; children 5 and under are admitted free. DeCordova Members, Lincoln residents, and Active Duty Military Personnel and their dependents are admitted free.

The original twenty-two acre Lincoln estate of Julian and Elizabeth Dana de Cordova was heavily wooded. A long, winding drive led from Sandy Pond Road past a large Carriage House and barn to a brick mansion built in the early 1900s on the highest point of the property overlooking Flint's Pond. The DeCordova and Dana Museum and Park was established in 1948 as a result of the bequest of Julian de Cordova (d. 1945), and first opened to the public in 1950.

e audiences to the vital new directions in large-scale Modernist sculpture then evolving. A 1966 exhibition, for example, included significant works by Alexander Calder, George Rickey, Max Bill, and Alexander Liberman.

The DeCordova Sculpture Park, now occupying over 35 acres, operates with a three-tier exhibition program:

The first tier consists of outdoor sculpture from the DeCordova permanent collection. These works are few in number, and tend to include 20th century sculpture by historically significant artists such as George Rickey and Alexander Liberman.
The second tier, which makes up the bulk of work in the Sculpture Park, is comprised of pre-existing large-scale outdoor sculptures borrowed by DeCordova from artists, dealers, and private collectors. These works are selected by DeCordova curators and sited in consultation with the artist whenever possible. Approximately 8–10 sculptures rotate in and out of the Sculpture Park each year.
The third tier is made up of site-specific, temporary, long-term (approximately 1–5 years) outdoor sculptures and installations designed by artists expressly for specific sites in the Sculpture Park. These works are selected by DeCordova curators, commissioned by the Museum, and funded exclusively through outside grants. (Agencies that have funded site-specific work at DeCordova include the National Endowment for the Arts, the LEF Foundation, and the Massachusetts Council on the Art and Humanities). Artists and curators work together, sometimes over a number of years, to develop, fund, and construct site-specific work for the Sculpture Park. Due to recently constricted funding sources, these installations occur infrequently. Many of these installations are environmentally based, in terms of both materials and content.
All sculptures in the Sculpture Park are documented in the DeCordova Sculpture Park Map and Guide, a regularly updated publication. The Map and Guide, which is available in print on site at DeCordova and virtually on this Web site, contains a map with the location of each work in the Park, a photograph of each sculpture or installation, and brief identification information.

The Sculpture Park is also a major recreational resource for the town of Lincoln and surrounding Boston metropolitan area communities. Along with viewing the sculptures, visitors can enjoy trail hiking, sunbathing, jogging, bicycling, picnics, dog walking, cross-country skiing, birding, and walking among many species of rare and non-native trees exotic to the New England region. Museum guides give regularly scheduled tours for all park visitors, and can provide special tours for organizations, school groups, and the visually impaired upon request.

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Museo Arte Público (Museo al Aire Libre)

+34 915 78 27 22

Paseo de la Castellana 40 <m> Rubén Darío 5 Madrid, Madrid provincia, España

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y el puente...???

el puente es de Julio martinez Calzon y Jose Antonio Fernandez-Ordoñez, una estructura mixta acero-hormigon

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Sacro Bosco

Bomarzo, Italia

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eye lo descubrió en diciembre de 2008

The garden at Bomarzo was built in the sixteenth century by an Italian nobleman as a memorial to his wife Guilia. Populated by Fish-tailed Harpies, Fortified Elephants, a Grotto of Venus and a Mask of Madness, turtles, lions, dragons and bears, it was called a ‘sacred grove’ - Sacro Bosco, by its creator, Vicino Orsini (c.1513-84).


Like many other Italian Renaissance gardens, Vicino’s Sacro Bosco was anything but ornamental. Constructed rather with images and ideas, the garden and its statues can be read by the enlightened visitor like a book, providing a philosophical journey through themes such as love, death, memory and truth. Vicino’s garden-book is, however, obscure and ambiguous, and requires a knowledge of poets such as Dante, Petrarch and Ariosto to unravel; every reading produces a different set of ideas that reflect the complex personality of Vicino himself.

The visitor is nevertheless spared carrying around a library of Italian medieval and renaissance poetry by the many inscribed quotations that Vicino placed around his garden. On the pedestal of one of a pair of sphinges found in the garden is a typically gnomic sentence:

CHI CON CIGLIA INARCATE / ET LABBRA STRETTE / NON VA PER QUESTO LOCO / MANCO AMMIRA / LE FAMOSE DEL MONDO / MOLI SETTE

(He who does not visit this place with raised eyebrows and tight lips will fail to admire the seven wonders of the world.)

Vicino is boasting of his garden, but also paraphrasing Ariosto’s poem Orlando Furioso, suggesting that the theme of the poem, unrequited love and loss, is one of the keys to his philosophical garden. Further clues to the meanings of the sacro bosco may be revealed by looking at a few of its many statues and monuments.

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Kröller-Müller Museum

+31 318 591 241

National Park the Hoge Veluwe Ede, Países Bajos

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uno de los mejores museos jamás visitados

eye lo descubrió en enero de 2008

cerca de arnhem, uno de los museos mejores que he visto nunca.
Un Parque Nacional espectacular alberga esta colección donada de pintura y escultura absolutamente unica , con la mayor cantida de Van Gogh junta en una colección privada (me quedé de piedra) y joyas de TODOS los maestros.
y con un jardín de esculturas indescriptible, el mejor del mundo junto al Storm King Center en USA (11870.com/pro/56155)

Lo mejor es dejar el coche a la entrada, alquilar una de las miles de bicis que recorren el parque nacional y pasar todo el día allí, donde además del museo hay joyas de la arquietctura como el pabellón de caza del gran arquitecto Berlage, autor también del edificio primero en el museo.

Pocos sitios hay así en el mundo.

The Kröller-Müller Museum is named after Helene Kröller-Müller (1869-1939). Helene Kröller-Müller collected almost 11,500 art objects with the help of her advisor, H.P. Bremmer. The purchases were paid for from the capital accumulated by her husband Anton Kröller as director of Wm. H. Müller & Co.

Helene Kröller dreamt of a ‘museum-home’, a dream that came true in 1938 when the Rijksmuseum Kröller-Müller opened its doors. Helene Kröller-Müller was its first director.

After her death in 1939 the museum building underwent a few expansions with the addition of a congress wing and sculpture gallery in 1953 and a whole new wing between 1970 and 1977. This wing served as a suitable accommodation for the growing collection of modern sculpture. The museum’s sculpture garden has increased in size over the years and is now one of the largest in Europe.
Helene Kröller-Müller began collecting art in around 1905. The idea arose when she and her daughter enrolled in a course in art appreciation that was taught by H.P. Bremmer, an educator in the arts. Inspired by his lessons, she began collecting art herself. In 1907 she made her first purchase: ‘Train in Landscape’, by Paul Gabriel.
By this time Bremmer was visiting her at home every week and even began serving as her personal advisor. In the company of the couple, but also frequently at their orders, he visited national and international auction houses, studios and art dealers, searching for work that suited the collection.

Helene Kröller-Müller’s collection grew rapidly. After a few years she was the owner of the largest private Van Gogh collection in the world (not counting that of the Van Gogh family itself). During her lifetime, Helene Kröller-Müller purchased approximately 11,500 art objects.
Besides H.P. Bremmer, the architect Henry van de Velde also served as an advisor to the Kröllers. It was he who alerted Helene Kröller-Müller of the opportunity to buy the work ‘Le Chahut’ by Georges Seurat in 1922. It was her last major purchase.

Wm. H. Müller & Co., the Kröller’s firm, was hard hit by the economic recession. The situation became so dire that both the country estate on the Hoge Veluwe and the art collection were threatened. To keep the collection together, Helene Kröller-Müller presented it to the Dutch state in 1935 on the condition that an appropriate museum be built to house it.

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Arp Museum

+49 2228/94250

Hans-Arp-Allee 1 Remagen, Alemania

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escultura y arquitectura

eye lo descubrió en diciembre de 2007

mejor la coleccion del gran pintor, escultor y poeta Hans Arp.

HANS ARP
Nació en Estrasburgo, durante el breve período siguiente a la guerra franco-prusiana, cuando la zona era conocida como Alsacia-Lorena, después de haber sido devuelta a Alemania por parte de Francia. Luego de que el territorio fuera reincorporado a Francia nuevamente, al término de la Primera Guerra Mundial, las leyes francesas determinaron que su nombre sería Jean y no Hans.
En 1904, después de asistir a la Escuela de Artes y Oficios en Estrasburgo, fue a París, en donde publicó por primera vez sus poesías. Desde 1905 hasta 1907 estudió en la Kunstschule (Escuela de Arte) de Weimar, Alemania y en 1908 regresó a París en donde asistió a la Académie Julian En 1915 se mudó a Suiza, para aprovechar la neutralidad suiza. Arp más tarde contó la historia de cómo, cuando le notificaron que debía presentarse a la embajada alemana, evitó ser reclutado para el ejército: tomó el papeleo que le dieron y, en el primer espacio, escribió la fecha. Después puso la fecha en todo el resto de espacios en blanco, luego trazó una línea por debajo y cuidadosamente las sumó. Entonces se quitó toda la ropa y marchó con los papeles en la mano. Le dijeron que se marchara a casa.

Arp fue miembro fundador del movimiento Dadá en Zúrich en 1916. En 1920, como Hans Arp, junto a Max Ernst, y el activista social Alfred Grünwald, estableció el grupo dadá de Colonia. Sin embargo, en 1925 su obra apareció también en la primera exposición del grupo surrealista en la Galerie Pierre de París.
De este mismo año es su libro, conjunto con El Lissitzky sobre «Los ismos en el arte».
Arp combina las técnicas de automatismo y las oníricas en la misma obra desarrollando una iconografía de formas orgánicas que se ha dado en llamar escultura biomórfica, en la que se trata de representar lo orgánico como principio formativo de la realidad. Su poesía se incluye dentro del movimiento surrealista.

EL EDIFICIO
Richard Meier, el arquitecto del edificio, dice:
"El cuerpo principal del Hans Arp Museum está ubicado sobre un barranco densamente arbolado a orillas del Rin.
Se accede al museo a través de un túnel y un elevador desde la emblemática estación de tren Rolandseck, al pie del barranco. La antigua estación alberga actualmente la colección del artista Hans Arp (discípulo de Henry van de Velde). El elevador llega a un sugerente torreón destinado a exhibiciones especiales, a su vez conectado por un puente con el pabellón principal y de exposiciones permanentes. Este pabellón se desarrolla en dos plantas principales, la de abajo iluminada lateralmente y la de arriba sólo en forma cenital."

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